Sp. zn.: S-KHSHK 17982/2025/1

Č. j.: KHSHK 17982/2025/HV.TU/So

PROTOKOL o kontrole
pořízený z kontroly vykonané podle
(Redakce: kontrolní řád),
(Redakce: Zákon, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich a zákona o některých přestupcích)
podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2017/625 o úředních kontrolách a jiných úředních činnostech prováděných s cílem zajistit uplatňování potravinového a krmivového práva a pravidel týkajících se zdraví zvířat a dobrých životních podmínek zvířat, zdraví rostlin a přípravků na ochranu rostlin,
(Redakce:  o maximálních limitech reziduí pesticidů v potravinách a krmivech rostlinného a živočišného původu a na jejich povrchu a o změně směrnice Rady 91/414/EHS)
(ES) č. 1069/2009,
(ES) č. 1107/2009,
(EU) č. 1151/2012,
(EU)č. 652/2014,
(EU) 2016/429 a
(EU) 2016/2031,
(redakce: o ochraně zvířat během přepravy a souvisejících činností a o změně směrnic 64/432/EHS a 93/119/ES a nařízení (ES) č. 1255/97)
(ES) č. 1099/2009 a
směrnic Rady 98/58/ES,
1999/74/ES, 2007/43/ES,
2008/119/ES a
2008/120/ES a
o zrušení nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 854/2004 a
(ES) č. 882/2004,
směrnice Rady 89/608/EHS,
89/662/EHS,
90/425/EHS,
91/496/EHS,
96/23/ES,
96/93/ES a
97/78/ES a
rozhodnutí Rady 92/438/EHS, v platném znění,
a podle § 88 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů

1.  Pravomoc k výkonu kontroly:

§ 82 odst. 2 písm. b) zákona č. 258/2000 Sb.
§ 30 odst. 1 písm. b) ve spojení s odst. 3 zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, ve znění pozdějších předpisů
§ 35 odst. 1 zákona č. 243/2022 Sb., o omezení dopadu vybraných plastových výrobků na životní prostředí
2.  ​Kontrolující (jméno a příjmení, č. služebního průkazu):Ing. Jana Debnárová, č. služebního průkazu 0175 Josefa Sováková, č. služebního průkazu 0096Vedoucí kontrolní skupiny (jméno a příjmení): Josefa SovákováPřizvané fyzické osoby (jméno a příjmení, číslo a datum vydání pověření zaměstnance zdravotního ústavu, název zdravotního ústavu/jméno, příjmení, číslo a datum vydání pověření jiné odborně způsobilé fyzické osoby) a důvod jejich přizvání: //////// 
 
3.  ​Místo kontroly (lze specifikovat zejména názvem a adresou provozovny nebo jiným přesným popisem místa):Lesní bouda, 543 44 Černý Důl 187

4.  ​Kontrolovaná osoba:

právnická osoba (obchodní firma/název, sídlo, IČO):HAST spol. s r.o., Opletalova 983/45, 110 00 Praha 1 – Nové Město, IČO 49549979

5.  ​Osoby přítomné na místě kontroly:

kontrolovaná osoba (jméno a příjmení fyzické osoby podnikající/jméno a příjmení, datum narození, adresa trvalého bydliště člena/členů statutárního orgánu oprávněného/oprávněných jednat za právnickou osobu): Ing. Pavel Kreipl, nar. 2.6.1955, Za zahradami č.p. 405/20, Praha - Dolní Měcholupy, OP 215798569
6.  ​Kontrola zahájena dne:  4.7.2025 v 9.25 hodin.úkonem: předložením služebních průkazů kontrolujícími kontrolované osobě přítomné na místě kontroly.

 

7.  Předmět kontroly a popř. důvod neplánované (dodatečné) kontroly podle čl. 79 odst. 2 písm. c) nařízení EU č. 2017/625:
Plnění povinností stanovených pro provozovatele potravinářského podniku provozujícího stravovací službu nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 1935/2004 o materiálech a předmětech určených pro styk s potravinami a
zrušení směrnic 80/590/EHA a
89/109/EHS,
nařízením Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 852/2004 o hygieně potravin, v platném znění,
zákonem č. 258/2000 Sb., v platném znění,
zákonem č. 243/2022 Sb., v platném znění a
zákonem č. 65/2017 Sb. 

8.  ​Použitá kontrolní metoda podle čl. 14 nařízení EU č. 2017/625:

inspekce: vysledovatelnosti, označování, prezentace, reklamy a souvisejících obalových materiálů, včetně materiálů určených pro styk s potravinami, rozhovory s provozovateli a s jejich pracovníky, další činnosti potřebné ke zjištění případů nesouladu.

9.  ​Vzorky odebrány: ne

10.   ​Poslední kontrolní úkon předcházející vyhotovení protokolu: ukončení šetření na místěden jeho provedení: 4.7.2025
11.   ​Kontrolní zjištění:/zjištěný stav věci s uvedením nedostatků a označení ustanovení právních předpisů, které byly porušeny, včetně uvedení podkladů (údaje, dokumenty, věci), z kterých tato kontrolní zjištění vycházejí (např. sdělení konkrétní osoby, HACCP, provozní řád apod.)/Státní zdravotní dozor v předmětné provozovně byl zaměřen na plnění povinností stanovených provozovateli potravinářského podniku provozujícího stravovací služby dle výše uvedené platné legislativy.Jedná se o stávající potravinářskou provozovnu poskytující stravovací služby pro ubytované dle požadavku v rozsahu přípravy a podávání snídaní, polopenze nebo plné penze a pro pasantní hosty v restauraci. Pro restaurační provoz byly v nabídce hotové a minutkové pokrmy, saláty, dezerty a nápoje. Provozovna je vybavena zařízením pro řízené zchlazování pokrmů a produktů (šokérem), které je využíváno pro přípravu zchlazených a zmrazených pokrmů a produktů. V čase kontroly byla provozovna otevřena, v konzumačních prostorách probíhal úklid po podaných snídaních, v kuchyni příprava hotových pokrmů pro oběd.Zhlédnuty byly prostory konzumační s barovým pultem, kuchyně a skladovací. Bylo zjištěno, že pro podávání pokrmů a nápojů je používáno převážně vratné nádobí, příbory,  nápojové sklo, pro koláče papírové tácky a pro podložení papírové ubrousky, k některým nápojům nápojové slámky „Trinkhalme“ (dle údajů na etiketě originálního balení pro opakované použití). K dispozici byly pro balení potravin a produktů potravinová a alu fólie, pro manipulaci jednorázové rukavice vhodné pro styk s potravinami. Originální balení uvedených obalů a nápojových slámek byla označena etiketami s požadovanými údaji pro způsob použití a o výrobci a grafickými značkami dle platné legislativy. Bylo zjištěno, že v provozovně nejsou zakázané jednorázové plastové výrobky používány. Namátkově bylo zkontrolováno nádobí a náčiní používané pro přípravu, uchovávání pokrmů a podávání pokrmů a nápojů, vnitřní i vnější povrchy byly celistvé, bez známek poškození, plastové gastro nádoby byly na zevní straně označeny grafickými symboly k použití pro potraviny a s uvedenými teplotními parametry pro použití.Součástí kontroly bylo ověření dodržování zákona o omezení dopadu vybraných plastových výrobků na životní prostředí, konkrétně zákazu uvádění na trh vybraných jednorázových výrobků z plastu (plastové příbory /vidličky, nože, lžíce, jídelní hůlky/, talíře, brčka, nápojová míchátka a nádoby na potraviny z expandovaného polystyrenu k pojmutí potravin, které jsou určeny k okamžité spotřebě, a to buď na místě, nebo k odnesení s sebou, obvykle spotřebovávány z této nádoby a připraveny ke spotřebě bez jakékoli další přípravy, jako je vaření nebo ohřívání, včetně nádob na potraviny používaných pro rychlé občerstvení nebo jiná jídla připravená k okamžité spotřebě, s výjimkou nádob na nápoje, talířů a sáčků a balení obsahujících potraviny/, nápojové kelímky a nádoby na nápoje z expandovaného polystyrénu, včetně jejich uzávěrů a víček). Bylo upozorněno na požadavky a povinnosti vyplývající ze zákona, včetně povinnosti výrobce značit výrobky z plastů, včetně kelímků, čímž konečným uživatelům poskytne informace o vhodných postupech nakládání s výrobkem, který se stal odpadem, nebo o způsobech zbavování se tohoto odpadu, kterých je třeba se u daného vybraného plastového výrobku vyvarovat, a přítomnosti plastů ve vybraném plastovém výrobku a z toho vyplývajících negativních dopadech zbavování se odpadu z tohoto vybraného plastového výrobku mimo místa určená k odkládání odpadu. Kontrolovaná osoba byla seznámena s povinností výrobce (dodavatele) materiálů a předmětů přicházejících do styku s potravinami poskytovat k nim Prohlášení o shodě podle nařízení EP a Rady (ES) č. 1935/2024.

Požadavky zákona č. 65/2017 Sb. byly splněny a dodrženy. Provozovna byla u vstupu do provozovny označena grafickou značkou „Kouření zakázáno“, zákaz kouření byl v čase kontroly respektován. Povinnost prodejce alkoholických nápojů na místech jejich prodeje umístit pro spotřebitele zjevně viditelný text zákazu prodeje osobám mladším 18 let byla splněna, text umístěn v prostoru baru na viditelném místě pro zákazníka. V provozovně nebyl zjištěn žádný prodejní automat, tabákové výrobky, kuřácké pomůcky, elektronické cigarety, bylinné přípravky určené ke kouření, nikotinové sáčky, ani výrobky obsahující nikotin či psychomodulační látky a zboží související s psychomodulačními látkami nebyly v čase kontroly nabízeny, v provozovně se nenacházely.

Na místě byl předložen průkaz totožnosti kontrolované osoby a nabývací doklady k výše uvedeným obalům od GAST-PRO s.r.o. Trutnov, MB SVING s.r.o., JIP východočeská a.s. a MAKRO Cash &Carry ČR s.r.o.

V průběhu šetření, které bylo ukončeno na místě v 10.10 hodin, byla pořízena fotodokumentace.

12.    Požadavek kontrolujícího na podání písemné zprávy o odstranění nebo prevenci nedostatků zjištěných kontrolou podle § 10 odst. 2 kontrolního řádu:

Kontrolovaná osoba předloží písemnou zprávu o odstranění/prevenci zjištěných nedostatků ve lhůtě do: ////////

Upozornění: Kontrolované osobě může správní orgán za nesplnění výše uvedené povinnosti uložit pokutu do výše 500 000 Kč (viz § 15 odst. 2 kontrolního řádu).

13.   Poučení:

Podle § 13 kontrolního řádu námitky proti kontrolnímu zjištění uvedenému v protokolu o kontrole může kontrolovaná osoba podat Krajské hygienické stanici Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení protokolu o kontrole. Námitky se podávají písemně, musí z nich být zřejmé, proti jakému kontrolnímu zjištění směřují, a musí obsahovat odůvodnění nesouhlasu s tímto kontrolním zjištěním.

Podle čl. 8 odst. 5 nařízení (EU) 2017/625 a v souladu s § 100e zákona č. 258/2000 Sb. jsou krajské hygienické stanice oprávněny informovat veřejnost o výsledku úředních kontrol týkajících se jednotlivých provozovatelů, a to v rozsahu uvedení totožnosti kontrolované osoby, stavu kontrolovaného objektu, povaze případného rizika, přijatých nápravných opatření a dalších informací nezbytných k ochraně veřejného zdraví. Na tyto případy se nevztahuje povinnost mlčenlivosti uložená podle tohoto zákona a zvláštních právních předpisů. Právo vyjádřit se k informacím, které má příslušný orgán v úmyslu zveřejnit nebo jinak zpřístupnit veřejnosti, před jejich zveřejněním nebo zpřístupněním a na zohlednění případných připomínek, jež dotčeným provozovatelům přiznává výše citovaná právní úprava, může kontrolovaná osoba uplatnit nejpozději ve lhůtách uvedených výše v bodech 12. a 13. tam stanoveným způsobem. Neučiní-li tak, bude mít kontrolní orgán za to, že kontrolovaná osoba nemá k jejich zveřejnění žádných připomínek.

14.   ​Protokol vyhotoven dne: 21.7.2025

15.   ​Protokol obsahuje (počet stránek protokolu, popř. přílohu): 3

Protokol byl vyhotoven v digitální podobě.

16.   ​Podpis kontrolující:

Ing. Jana Debnárová Josefa Sováková

inPage - webové stránky s AI, doménawebhosting